Emotie-eten
Emotie-eten kan leiden tot overgewicht. Je eet dan niet omdat je honger hebt, maar omdat eten een gevoel van troost, ontspanning of plezier geeft.

Oorzaken van emotie-eten kunnen onder andere zijn: stress, verdriet, angst, verveling, maar ook blijdschap.
Wat is emotie-eten?
Bij emotie-eten wordt eten gebruikt als reactie op emoties in plaats van op lichamelijke honger. Daarnaast kan een streng dieet met veel beperkingen dit gedrag veroorzaken of verergeren.
Begeleiding bij emotie-eten
Wil je weer op een normale manier genieten van eten zonder schuldgevoel? Dan help ik je om emotie-eten te herkennen en inzicht te krijgen in je eetgedrag.
Samen kijken we naar een mogelijke oplossing voor het onderliggende probleem dat dit gedrag veroorzaakt.
